tisdag 16 februari 2010

Vad är det för dag idag..?

Sömndrucken mamma. Gosig Liten. -Vi måste gå upp nu. -Mmm, svarar Liten och tar ut tummen ur munnen, -så du kan lämna mig på dagis? In med tummen igen. -Mmm, svarar jag, men du, vad är det för dag idag då? Tyst en sekund. -FEEETISDAG!!! ropar Liten och sätter sig kapprak upp i sängen, -och då ska vi köpa SEMLOOOR efter dagis, när du hämtar mig?!!!

Inte visste jag att det skulle bli en sån hit när jag la upp det igår.

Eller alltså, ok, jag jobbade lite på det. Pratade, förklarade, inte så mycket om det där med att äta upp sig inför fastan och det där med Gud och så, utan mer om det där med bulle med grädde på, florsocker, gå till kondiset, den grejen. Också kanske vi tittade på någon bild på datorn, en och annan googlesök på semla. Så ok, jag jobbade en del på det. Ganska mycket faktiskt.

Lyckades.

*nöjd*

5 kommentarer:

  1. Hahaha... mycket listigt! Det är mycket möjligt att jag hade kunnat livnära mig på semlor helt och hållet. Och haloumi. Haloumi och semlor. Det hade räckt för mig!

    SvaraRadera
  2. Som sagt, mycket nöjd=)

    Grillad haloumi, jag instämmer. Det kräver ju nästan ett eget inlägg!

    SvaraRadera