onsdag 6 mars 2013

Jag förbehåller mig rätten att förbjuda män i 50 årsåldern

För att de låter mer än alla andra, tar mer plats fysiskt och luktar ofta lite unket/för mycket rakvatten. Sen pensionärer - de har rullatorer som är ivägen, ser dåligt och är därför ofta ivägen. Sen pratar de också för lågt eftersom de hör dåligt och därför är de svåra att ha att göra med. Sen vill jag också ha förbud mot tonårstjejer. De låter för mycket, är för påverkade av samhällets skeva genusstruktur och därmed olidliga att stå ut med. De kläd också gärna av sig lite för mycket kläder på offentliga platser vilket gör mig obekväm. Sen lite för tjocka människor. Dem vill jag också förbjuda. Särskilt på kafé, en plats per arsel, det måste fan räcka! Träningsnarkomaner, de ställer orimliga krav på kafémenyerna, jag vill värna den svenska konditorikulturen, inga hirssallader och hälsojuicer! Biskvier ska det va! Och inget oljud! Inga för stora! Inga för Små! Alla bör prata som jag, äta som jag och gilla det jag gillar. Annars får det va!
Alltså särskilt det här med män och unga kvinnor. Och pensionärer. Samhället är så fyllt av dessa individer! Överallt måste vi möta dem! Någon enda liten plats utan män/kvinnor/pensionärer kan jag väl få ha utan att det ska bli ramaskri. Jag böjer mig för alla dessa i övrigt, låter dem finnas och ta plats. I alla situationer i samhället. Nu är det väl ändå min tur?!

Att det här ens är en diskussion är absurt. Att en så stor del av samhällsinvånarna faktiskt diskuterar, helt öppet, utifrån en slags idé eller position av att vara förfördelade, att utesluta en hel social kategori från (må så vara bara en specifik i just detta fall) en offentlig plats är absurt. (Ja, det handlar om att förbjuda barn från (ett) kafe. Prova att byta ut barn mot "kvinnor", "pensionärer" eller "judar" - känns det fortfarande ok i magen?) Särskilt när det kommer från människor som i sin vardag gärna kämpar för andra socialt och strukturellt utsatta och underordnade grupper i samhället (läs kvinnor).
Hyckleri gott folk! Och öppet förtryck.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar