onsdag 14 april 2010

Snårigt, snärjigt, snabbt, snurrigt

Det är lite mycket nu, har man någonsin hört den förr? Kört den förr? Mina ord sinar, som vanligt. Det finns bara nog för det absolut nödvändigaste, mest akuta. Som Litens feber som hängt i sen i fredags. Hur mycket, hur länge, hur dan? Det fanns tillräckligt för de möten jag varit tvungen att ha i alla fall, fast A egentligen inte alls kunde vara hemma med sjukling den här veckan. Det fanns nog med ord, men precis på gränsen. Sen sitter man där på bussen, på väg hem, utan lunch i magen tjugo över ett grå i ansiktet av hunger, med musik i lurarna och önskar att det kunde gå att utplåna måsten om man bara koncentrerade sig tillräckligt på ljudet. Man betar av ett måste i taget, och jag försöker febrilt inte titta längre över horisonten än bara till nästa måste, för att inte kvävas av tidsbrist.

7 kommentarer:

  1. Usch det låter onekligen tufft, men oftast blir det ju en och annan andpaus efter ett tag. Jag håller tummarna för att den kommer snart.

    SvaraRadera
  2. A. Det är många järn för mycket i elden, eller ja, hur man nu säger. Tack för hållna tummar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen det lugnar ner sig lite snart! Jag får så ont i magen när jag stressar runt så. Och på natten bara snurrar det i huvudet "så måste jag fixa det och träffa den och skicka in det ochr inga dit... blablabla". Usch. Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  4. Gör mitt bästa, försöker praktisera zen på nätterna för att inte hamna i tankesnurren. Funkar sådär. Man får bara försöka STÅ UT till det lugnar sig.

    SvaraRadera
  5. Varje dag bara: nu KÄNNER jag att hon skrivit nåt.
    Skitdålig intuition.

    (alltså inte så. skriva sen, när tid. du fattar. puss)

    SvaraRadera