tisdag 2 mars 2010

Extrem sömnskuld

Lider av extrem sömnskuld, som jag vägrar betala tillbaka. Jag är på väg, varenda kväll, när det är dags för Liten att sova, men så blir det liksom inte av. Jag ligger kvar i soffan och tröttheten går över i bekväm dåsighet för att förbytas i bara rent och skärt vakentillstånd när jag väl lagt mig i sängen. Sen ligger man där och funderar på hur trött man egentligen är. Och varje dag blir skulden större, värre och mer av i största allmänhet. Det värsta är att det heller inte går att sjusova ett dygn och sen är det bra. Nej, man måste skärpa sig, man måste gå och lägga sig i tid, sova regelbundet och relativt ostört sina (nio i mitt fall) timmar per natt, och hålla på så ett tag. Då, först då, jämnar det ut sig.

Sömnskuld ger mig dålig inspiration. Sömnskuld sätter propp i hålet. Gå och lägg dig människa, nu! Gör det bara!

Dagens hits:
1. Köpt nya skor. Kommer slippa kalla, tunna, skinnkängor i snöslasket, som blir fuktiga i sulan efter en timme och kyler ner en underifrån, bokstavligen. Jag/vädret 1-0.
2. Jag har fått mina gamla vinterkängor sålda, nästan oanvända men för små. De kostade en förmögenhet, och jag fick det pris jag begärde, hurra.

Dagens lows:
1. Har försökt övertyga en universitetsgubbe om att jag skulle få läsa ett annat huvudämne inom ett masterprogram än vad programmet erbjuder. Fick nobben, rakt av innan jag ens satt in kavalleriet. Surt.
2. Har lyckats tappa min IPod i trappan på väg ut ur biblioteket. Den gled mellan trappstegen och singlade ner i stengolvet under, 10 meter ner. Min IPod hette Kräket. -Hej då Kräket.
3. Jag har sålt mina vinterkängor! De var i och för sig för små, men de snyggaste förbannade kängorna i världen. Och de kostade en förmögenhet och finns inte att köpa länge, de har gjort om modellen. Skit, jag kommer aldrig få ha de där kängorna mer! Även fast jag inte kunde ha dem från början... jaja, jag vet, men jag kunde titta på dem och låtsas att jag kunde ha dem! Vafan, mina skor?!

2 kommentarer:

  1. Mina Lundhagskängor. RIP. Men jag börjar repa mig nu, efter en dag i de nya skorna. Det var så jäkla VÄRT att hala de gamla och skaffa nya.

    SvaraRadera