torsdag 11 februari 2010

Kurs, kräks och koma

Klockan är 11. Nu har jag hetsat till universitetet, dragit av en presentation och förberett ett seminarium om Bourdieu för att sen ränna hem till min (fortfarande?!) kräksjuka dotter för att A ska kunna hetsa vidare till sitt plugg, skriva tenta och dra en annan presentation. Yes alltså. Livet är på min sida. Det kändes verkligen så när Liten vaknade kräkandes, IGEN, klockan 3 inatt. (Stilfiguren i texten ovan kallas med litteraturvetenskaplig terminologi litotes, kan även ses synonymt med engelskans "understatement". Otroligt initierat, vitsigt och viktigt kunnande, check!) Dagens highlight so far är i alla fall att kursen i och med dagens seminarium är slut. Nu är det bara en ordbajsande tenta kvar mellan mig och befrielsen. Kulturkoman är snart över.
Detta kan jag bjuda på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar