torsdag 18 februari 2010

Repa igen

Sen jag suttit hela dagen och som A sa till min syster när hon ringde att -hon sitter här och krystar fram en tenta, och räckte mig luren, fick jag äntligen gå och repa! Det var tur, för det var verkligen mental kryst, hela dagen, med otroligt dålig datadisciplin. Jag menar hur många gånger kan man kolla sin mail? Med hedern i behåll? Jaja, nu finns det text i alla fall, att såga och skriva om, ni vet hur det är.
Men åh repa! Det här sjöng vi idag bland annat: Gustaf Sjökvist – Dofta, Dofta Vit Syrén. Wikander, vilket geni. Fint som snus. För en kort sekund anades försommar, om än i en trist replokal, utan fönster med kallt sterilt ljus, ton av snö utanför dörren och fötter som isbitar. Kalla lite fuktiga.
Vi sjöng också detta: The Kings Singers – The Lamb. Den här inspelningen är helt ofattbar. Den är omänskligt perfekt. Att ens föreställa sig att vara en del av den här musiken är obeskrivligt för mig. Ledsen att jag inte kan bjussa på youtubeklipp, men de är ju så dåliga hela tiden. Jag måste nog sluta nu innan jag tappar styrfart helt och försvinner ner i det här orerandet.
Det är ju en dag imorgon också.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad är det för inspelning? Har du skrivit om det innan? När i så fall?? *supernyfiken*

    SvaraRadera
  2. Nej! Åh det är inte vi alltså!! Gudars det vore något. King's singers är en liten grupp om 6 herrar, började som en studentensemble i Cambridge tror jag kolla in: http://www.kingssingers.com/ De är så bra att man nästan skäms ibland, det är helt overkligt. Jag menade att det var en så bra inspelning av det stycket!
    Så fort det finns en bra inspelning av oss (kommer senare i vår förhoppningsvis!) kan jag lägga upp=) Annars tror jag att repa kanske ska bli en egen etikett hära hos mig.

    SvaraRadera